Hemska upplevelse!

Igår var jag med om något riktigt äckligt. Jag skulle sola på Sportlife och de hade de köpt in ett nytt solarium. Ett stand-up solarium. Det skulle tydligen vara väldigt bra, ger en jämnare bränna och man skulle slippa få några fläckar. Det lät ju jätte bra tänkte jag och lade i min polett. Det ser ut ungefär som om någon har ställt ett solarium på högkant. Man öppnar en dörr som man sedan stänger efter sig. I början gick det bra men efter 5 minuter så började det bli riktigt varmt. Det kom ju inte in någon luft utifrån direkt, utan fläkten blåste bara runt den hela tiden varmare luften. Och solariet var så starkt så det brännde verkligen på huden. Som försvar fick min kropp gåshud av den brännande värmen och jag kännde hur allting började snurra. Benen blev som spagetti, jag började hyperventilera och jag var tvungen att slänga upp dörren för att gå ut och sätta mig ner. Jag satte mig ner på huk och allting bara snurra och det känndes som jag skulle spy. Där fick jag sitta ända tills solariet stängdes av. Fy vad jag mådde dåligt. När jag kom ut till bilen snurrade allt fortfarande och jag väntade en stund innan jag vågade köra hem. Så det blev endast cirka 5 minuter i det hemska solariumet. Usch usch usch. Det var den fösta och sista gången jag testade ett stand-up solarium.


Kommentarer
Postat av: liv

Fyyy! Det kommer definitivt undvikas...Hoppas du haft en bra helg sötnos, ser fram emot lite bilder från alla dina utgångar;) PUSS!

2009-01-25 @ 21:06:29
URL: http://perssonliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0