Att älska som en porrstjärna

Tänk att jag har börjat läsa.. Det är faktiskt ganska mysigt att krypa ner i sängen med en bok och läsa tills man blir sådär riktigt dåsig innan man somnar. Kommer ihåg när jag och S var i stan och kollade kokböcker till hans mamma. Då slog mig idén att jag också ville köpa böcker. Nu ska jag börja läsa tänkte jag och gick fram till "topplistan" med böcker på väggen. Men eftersom jag inte kan en enda författare eller vet något om bokvärlden så bestämde jag mig att be om hjälp.. Jag gick jag fram till den söta unga tjejen som stod i informationen.

Jag: - Hej! Vet du någon bra bok
Hon: - Jaa massor! Vad tycker du om för böcker?!?
Jag: - Eh hehe.. jag är lixom den som har läst typ fem böcker i hela mitt liv, inkluderat Sune och sommarbrudarna så jag vet inte vad jag gillar egentligen.. Men jag skulle vilja läsa en självbiografi eller en rolig bok.
Hon: - Okej. Har du läst Mina hemligheter av Sophie Kinsella? Vi går bort till hyllan och jag tittar på den lite medan hon går tillbaka till kassan. Jag bestämmer mig för att köpa den. När jag kommer till kassan och det blir min tur så lägger jag fram boken och då får hon som en snilleblixt.
Hon: - HAR DU LÄST ATT ÄLSKAR SOM EN PORRSTJÄRNA???
Jag: Blir röd som en tomat i ansiktet, tror hon att jag är helt pervers?? Varför skulle jag vilja läsa den upplysningsboken? Jag kollar mig omkring om nån hörde det där och om folk kollade på mig nu när jag ska svara.. Jag svarade tyst:
- Nä det har jag inte..
Hon: - För jag gav den till min syster och hon läser heller aldrig böcker men hon tyckte den var jätte bra! Det är en självbiografi om Jenna Jameson liv. Den borde du också köpa!
Jag: - Aha var det en självbiografi? Haha den blir nog jätte bra, jag tar den också...


Gud jag ville bara komma därifrån haha. Har snart läst klart Mina hemligheter. Men det ska bli intressant att läsa om Jenna sen. Hörde att hon haft ett mörkt förflutet och jag undrar hur det kom sig att hon valde porrindustrin som yrke. När jag pratade om boken på jobbet var det jätte många som hade läst den.. Där ser man

 

Kommentarer
Postat av: carro (den i lund)

jippiee, va roligt att du hittat ett intresse i att läsa.

sophie kinsela är min favoriiiit. :D

jag har läst alla hennes böcker. filmen "confessions of a shopaholic" är ju ute nu, men de fem böckerna i serien är mycket bättre.

jag rekommenderar också några lätta men roliga böcker som är skrivna från annorlunda perspektiv än vad vi kanske är vana vid: "the incident of the dog in the nighttime" och "le petit prince" (finns säker på svenska!!! det är ju en klassiker). och kanske något från isabel allende om du har tid! lycka till med läsandet!!! själv har jag bara läst kurslitteratur sen agusti :(



stor kram

carro

2009-03-26 @ 23:26:16
Postat av: Lina

mina hemligheter är faktiskt rätt bra o btw vill jag gärna låna att älska som en porrstjärna. har velat läsa den huuuur länge som helst!

2009-04-01 @ 22:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0